Framework designing in implants

طراحی frame در implantها با روکشها متفاوت است البته اصول و عملکرد frame در هز دو که همانا support پرسلن میباشد یکسان است ولی با توجه به تفاوتهای implant و p.f.m مسلما طراحی frame آنها نیز با هم تفاوتهایی دارد.مهمترین اصول طراحی frame  در implantها عبارتند از:

  • با توجه به اینکه اندازه aboutmentها اندکی کوچکتر از دندانهای تراش خورده است،حجم frame فلزی که باید طراحی شود بناچار بیشتر و بزرگتر از frameهای روکش ها است.حجم زیاد فلز با توجه به تغییرات دمایی در حین پخت پرسلن میتواند باعث شکست در پرسلن شود،بنابر این باید سعی شود در عین حال که frame طوری طراحی میشود که support مناسبی برای پرسلن باشد،ضخامت و وزن فلز به حداقل برسد. 

  • frame در hmplantها باید تنگ و positive باشد.به همین دلیل در hmplantها spacer چندان توصیه نمیشود و همچنین معمولا در مراحل investment سعی بر تنگ شدن frame است.
  • finishing line در implantها طوری طراحی میشود که بین margin در frameها و aboutmentها حالت پله ای وجود نداشته باشد تا محل تجمع میکروبها در این ناحیه و مشکلات پریودنتال نشوند.
  • wax up در implantها معمولا با رزینهای که حداقل تغییرات حجمی را دارند بیشتر توصیه میشود،علت آن هم نیاز به frame با دقت خیلی زیاد در implantهاست.











No comments: